تاثير بسزاي ادويه جات در كاهش وزن

۶ بازديد

باور مي كنيد ادويه ها چقدر در كاهش وزن و لاغري تاثير بسزايي دارند؟ ادامه اين مقاله را دنبال كنيد. بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن، مبارزه با گرسنگي، و افزايش طعم و مزه غذا ، فقط چند مورد از معجزات ادويه هاست، اين فوايد در فصول سرد سال بيشتر هم مي شود. اينجا مي توانيد ببينيد كه چرا بايد در اين فصل غذاهايتان را پر از ادويه كنيد.

باور مي كنيد ادويه ها چقدر در كاهش وزن و لاغري تاثير بسزايي دارند؟ ادامه اين مقاله را دنبال كنيد. بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن، مبارزه با گرسنگي، و افزايش طعم و مزه غذا ، فقط چند مورد از معجزات ادويه هاست، اين فوايد در فصول سرد سال بيشتر هم مي شود. اينجا مي توانيد ببينيد كه چرا بايد در اين فصل غذاهايتان را پر از ادويه كنيد.

چگونه ادويه جات به كاهش وزن كمك مي كنند

ادويه داركردن مواد غذايي، عطر و طعم طبيعي به آنها مي بخشد ، كه باعث كاهش مقدار چربي و نمكي مي شود كه شما نياز داريد براي خوشمزه و دلچسب كردن غذا به آن بزنيد. يكي از روشهاي كنترل وزن، كاهش نمك در رژيم غذايي است . نمك موجب احتباس آب در بدن شده و وزن را بالا مي برد . با استفاده از ادويه به جاي نمك، مصرف آن را كم مي كنيد و علاوه بر كاهش وزن و لاغري با كاهش فشار خون به سلامت قلبي خود نيز كمك مي كنيد .

 

همچنين، يك مطالعه اخير نشان داد كه ادويه جات غني از آنتي اكسيدان مانند دارچين، فلفل قرمز و … سوخت و ساز را بالا برده و مي تواند منجر به سوزاندن چربي و لاغري در بدن شده و مانع تجمع چربي اضافي در بدن مي شود .

 

ادويه جات احساس سيري ايجاد مي كنند و ميل شديد به غذا را كنترل مي كنند و ظاهر و طعم غذا را بهتر مي كنند ، غذاهاي خوشمزه و با ظاهر خوب احساس رضايت خاطر بيشتري ايجاد مي كنند، اگر غذا رضايتبخش نباشد، احتمال پرخوري در شما افزايش مي يابد . عادت كنيد به خوراكي ها و ميان وعده هايي كه قبلا درست مي كرديد ادويه اضافه كنيد . مثلا اگر مي خواهيد رنگ سبز بد سوپ عدس را تغيير دهيد ، به آن زردچوبه اضافه كنيد تا زرد شود .اگر مي خواهيد مزه خوراك مرغ شيرين خود را تغيير دهيد كمي فلفل به آن اضافه كنيد و …

 

اين 9 ادويه مي تواند به كاهش وزن شما كمك كرده و عطر و طعم طبيعي را به غذاي شما اضافه كند:

1 – جينسينگ

برخي از انواع جينسنگ مي تواند سوخت و ساز بدن را ازياد كرده و انرژي شما را افزايش دهد . با توجه به تحقيق دانشگاه مريلند جينسنگ Panax به طور خاص داراي خواص كاهش وزن است.

 

2 – فلفل قرمز

فلفل قرمز با عنصر اصلي خود يعني، كپسايسين، بدن را گرم كرده و به سوزاندن چربي كمك مي كند و اشتها را سركوب مي كند . همچنين با توجه به پژوهش هاي انجام شده در دانشگاه پاردو، با افزايش سوخت و ساز بدن، سبب مي شود بدن كالري بيشتري بسوزاند .

 

3 – دارچين

دارچين قند خون و كلسترول LDL (نوع بد) را كاهش مي دهد. مطالعات نشان مي دهد كه اين ماده مي تواند سوخت و ساز بدن و سطح انسولين را افزايش دهد ،اين يعني كاهش احتمال ابتلا به ديابت. براي ايجاد طعم شيريني از دارچين استفاده كنيد .

 

4 – فلفل سياه

اين ادويه محبوب خانواده ها مي تواند سوخت و ساز بدن را از طريق ماده اصلي آن، يعني پپرين افزايش دهد. فلفل سياه نه تنها به بهبود هضم غذا، كمك ميكند بلكه موجب افزايش سرعت سوزاندن چربي نيز مي گردد. بر اساس تحقيق دانشگاه اوكلاهما، در واقع، فلفل سياه مي تواند “به طور بالقوه به اندازه راه رفتن به مدت 20 دقيقه، كالري بسوزاند”

 

5 – خردل

خردل در واقع يك ماده عالي براي كاهش وزن است. محققان موسسه پلي تكنيك دانشگاه آكسفورد انگلستان مي گويند كه يك قاشق چاي خوري مي تواند سرعت متابوليسم را تقريبا 25٪ افزايش دهد.

 

6 – زردچوبه

زردچوبه، ادويه نارنجي روشن، به شكستن چربي و به تنظيم متابوليسم بدن كمك مي كند. با توجه به تحقيقات دانشگاه كلمبيا زردچوبه همچنين مي تواند به كاهش خطر ابتلا به ديابت كمك كند.

 

7 – زنجبيل

مطالعات نشان مي دهند كه زنجبيل مي تواند اشتهارا سركوب كرده و به هضم غذا كمك كند، سموم را از بدن خارج كرده و با بالا بردن درجه حرارت بدن به افزايش متابوليسم منجر شود . چه كسي مي دانست كه زنجبيل اين همه قدرت دارد ؟

 

8 – هل

هل موجب افزايش متابوليسم و كاهش چربي اشباع شده مي گردد. همچنين مي تواند به هضم سالم غذا كمك كند

 

9 – زيره

زيره به مراحل هضم غذا و توليد انرژي كمك مي كند در حالي كه سيستم ايمني بدن را نيز تقويت مي كند،با توجه به برخي از پژوهش ها همچنين ممكن است براي كساني كه مبتلا به آسم، ورم مفاصل، بيماري هاي كليه و سرطان روده بزرگ هستند نيز مفيد باشد .


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.